Mercedes E 400 Cabriolet 4Matic 333 hk

med Inga kommentarer

Mercedes-Benz E 400 4M cab 25th anniversary Edition Designo

har vi hämtat till en av våra många stamkunder. Bilen kommer direkt från MB i Tyskland och har tidigare varit en tjänstebil hos Daimler AG. Det som kännetecknar tjänstebilarna är extremt hög utrustningsnivå och väldigt bra skick. Bilen har 2 års nybilsgaranti från första reg. datum och 2 års Junge Sterne-garanti från köpet. Båda gäller inom hela EU.
Sedan starten maj 2003 då vi tog hem vår allra första bil, en BMW 325i Coupé har vi hämtat över 1300 objekt. Både personbilar och husbilar till kunder runt om i landet. Vi har många stamkunder som vi hjälper, vissa byter ofta, andra mer sällan. De som byter ofta kan ofta undvika värdeminskningen vid försäljning och vi har alltid ett par objekt på gång som är väldigt prisvärda för snabb import. Hör av er så berättar vi mer hur ditt bilägande kan bli en hållbar affär.

Mercedes E-klass 400 cab. Här har vi hjälpt en kund att importera en bil från Tyskland

Texten nedan är hämtad från Teknikens Värld

Förra generationen E-klass cabriolet var baserad på samma bottenplatta som förra C-klass. Nya E Cabriolet är naturligt nog grundad på senaste E-klass och är därmed större, längre, pampigare, och har betydligt bättre bredd och benplats i baksätet – än förra modellen. Nya E-klass Cabriolet är tolv centimeter längre, 7,5 centimeter bredare och har drygt elva centimeter längre hjulbas.

Jag sätter mig i E 400 4Matic Cabriolet, för närvarande den starkaste modellen med V6-motor på tre liter som utvecklar 333 hästkrafter. Insuper interiören som snudd på tar andan ur betraktaren. Ställer in elstolen men struntar i massagefunktionerna, däremot på med ventilationsfläkten som gör sitt till i bakverket. Det är varmt. Enligt termometern 34 grader. Ett snabbt knapptryck fäller den helautomatiska suffletten på 20 sekunder. Ett till sänker alla fyra rutorna. Så, dags att glida iväg.

Rutt till Frankrike

Den förutbestämda rutten leder mot Frankrike och staden Annecy men inleds med en motorvägssträcka. Aktiverar Aircap, en vindavvisande spoiler som fälls upp ur rutramen och som ska göra att fartvinden leds över huvudena på baksätespassagerarna. Ett dåligt ställe att sitta på i normala fall då det blåser kraftigt bak i de flesta, för att inte säga alla fyrsitsiga cabbar. Det blåser i E-Klass Cabriolet också, men inte lika mycket. Inte nog med det, det fälls samtidigt upp en vindstopper bakom de bakre passagerarna som hindrar luften som sugs in bakifrån.

Troligtvis går det knappast att komma längre för att åka någorlunda skyddad med taket nere. Naturligtvis finns varmluftsutblås i nacken (Airscarf) för framsätespassagerarna.

Mercedes har dessutom utvecklat ett speciellt vindrutespolningssystem där spolarvätskan kommer ur bladen. Vad är det för märkvärdigt med det då, tänker du. Har ju funnits i åratal. Visst, men Mercedes spolar det mesta av vätskan nedåt, på undersidan av bladen så att så lite vätska som möjligt är kvar på vindrutan och därmed riskerar att krypa in i kupén när taket är nere. Vid uppfällt tak spolar det på båda sidor om bladen. Givetvis är bladen värmda, för vinterbruk. Vad annars?

Mobile.de Kontakt

 

 Mercedes E 400 Cabriolet 4Matic 333 hk
Mercedes E 400 Cabriolet 4Matic 333 hk
 Mercedes E 400 Cabriolet 4Matic 333 hk
Med cabben uppfälld Mercedes E 400 Cabriolet 4Matic 333 hk